Enduro&Cross

Itt részletes leírást találsz az enduro és cross motrokról.

yamaha_logo_red.jpg

A Yamaha Corporationnek nagy tapasztalata volt a fémötvözetek gyártásában, mivel széles körben alkalmazták akusztikus zongoráikban. Ezt a tudást adták át a Yamaha Motor Companynek, és használták fel a motorblokk és a váz gyártásánál. A Yamaha Corporation a világ legnagyobb zongorakészítő vállalatává nőtte ki magát, melynek láttán Genichi Kowakami a vállalat akkori első embere 1955. július 1-jén megalapította a vállalatcsoport motorgyártó leányvállalatát. A Yamaha a világ második legnagyobb motorkerékpárokat előállító gyára a Honda után. Nemcsak motorkerékpárokat hanem egyéb járműveket is készítenek, többek között: ATV-ket (quadokat), terepjárókat, csónakmotorokat, jetskiket, hómobilokat és hajókat, továbbá áramfejlesztő berendezéseket. A Yamaha vállalat logója három hangvillából áll, melyek egymásra helyezve háromszög alakzatot zárnak be egy körön belül. 2000-ben a Toyota és a Yamaha tőkeegyesítése révén a Toyota 5% tulajdonrészt szerzett a Yamaha Corp.-ben melyért 10,5 mrd Yen-t fizetett, cserében a Yamaha 500.000 darab Toyota részvényt vásárolt.

A Yamaha hosszú versenymúlttal büszkélkedhet. Különböző bajnokságokban, kategóriákban számos csapat képviselte, vagy képviseli a Yamahát, részben természetesen a motorkerékpárversenyek területén. Számos nagyszerű eredményt értek el Yamaha motorkerékpárokkal többek között Bob Hannah, Heikki Mikkola, Kenny Roberts, Eddie Lawson, Wayne Rainey, Jeremy McGrath, Stefan Merriman, Chad Reed, és természetesen napjaink szupersztárja Valentino Rossi, vagy éppen a MOTO GP-ben bemutatkozó évét töltő Ben Spies, aki a Yamaha színeiben nyert világbajnokságot 2009-ben a WSBK sorozatban. Ezt az eredményt egyébként a Yamaha azzal jutalmazta, hogy a 2009-es Moto Gp szezon utolsó futamára (Valencia) egy Yamaha M1-es moto gp versenymotort biztosított számára melynek nyergében a 12. helyről rajtova a 7. helyig kűzdötte fel magát. A Yamaha összesen 36 világbajnokságot nyert, többek között: hármat a Moto gp-ben (Valentino Rossi-val a nyeregben), kilencet a moto gp-t megelőző 500 cm³-es kétütemű osztályban, egyet a már említett superbike versenysorozatban, továbbá 2008-ban és 2009-ben a supercross bajnokságban, köszönhetően Chad Reed-nek és James Stewart-nak egy-egy YZ 450F-el.

A Yamaha volt az első 1975-ben akik monoshock (központi rugóstaggal szerelt) motokrossz versenymotort építettek. Ez a hátsó futómű csillapítási elrendezés vezetett aztán a modern motorkrossz motorokhoz tulajdonképpen. 1962 óta a Yamaha lehetővé teszi grand prix versenymotorjainak megvételét utcai használatra is. Egy ilyen motorokból álló nem gyári támogatású angol csapat Rodney Gould-al a nyeregben 1970-ben megnyerte a VB címet a 250 cm³-esek versenyében egy Yamaha TD2-essel.

A vállalat 1989 és 1997 között F1-es erőforrásokat is gyártott, illetve szállított a Zakspeed és Tyrell Forma 1 csapatoknak. Habár nem nyertek futamot velük, néhány versenyző, mint: Damon Hill, Ukyo Katayama, Mark Blundell és Andrea de Cesaris elismerésre méltó eredményeket értek el ezek használatával. A Yamaha épített erőforrásokat más gyártók számára is. Leginkább említésre érdemes modelljeik a V-6 és V-8 erőforrások voltak a Ford Taurus SHO számára. A Volvo XC90 ugyanazt a Yamaha V-8 erőforrást használja, némileg megnövelt hengerűrtartalommal. 1991-ben a Yamaha kifejlesztette OX99-11 kódnevű F1-es motorral szerelt szupersportkocsiját, melynek érdekessége abban állt, hogy a a két pilóta egymás mögött ül a motor előtt. A projektet végül törölték a gazdasági recesszió miatt és mert nem mutatkozott kellő érdeklődés iránta.

Cross motrok.


Yamaha YZ85
 




yamaha_yz_85_2004_2.jpg


Yamaha YZ125

 

Motor -
Motortípus: folyadékhűtéses, 2 ütemű
Hengerűrtartalom: 124 ccm
Furat x Löket: 54 x 54.5 mm
Kompressziós arány: 8.6 - 10.7:1
Kenés: Premix
Porlasztó: MIKUNI TMX38
Kuplung típus: Olajban futó, többtárcsás
Gyújtásrendszer: CDI
Indítás Rúgás
Váltó: 6 sebességes
Hajtás: Lánc
Üzemanyagtartály-kapacitás: 8 liter
Olajtankkapacitás: 0.7 liter
Váz -
Váz: Alu féldupla bölcső
Elülső felfüggesztés:               Villa
Elülső rugóút: 300 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkar
Hátsó rugóút: 315 mm
Első fék: Szimpla tárcsafék, ? 250 mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsafék, ? 245 mm
Első gumiabroncs: 80/100-21 51M
Hátsó gumiabroncs: 100/90-19 57M
Méretek -
Hossz (mm): 2,139 mm
Szélesség (mm): 827 mm
Magasság (mm): 1,318 mm
Ülés magasság (mm): 998 mm
Tengelytávolság (mm): 1,443 mm
Minimum hasmagasság (mm): 388 mm
Száraz súly (kg) 86 kg

141_0810_08_z2009_yamaha_yz_125_250yz125_static_1.jpg

Yamaha YZ250



yamaha_yz_250_2006_1_lgw.jpg

Yamaha YZ450f

Motor -
Motortípus: folyadékhűtéses, 4 ütemű
Hengerűrtartalom: 449 ccm
Furat x Löket: 95 x 63.4 mm
Kompressziós arány: 12.3 :1
Kenés: Száraz olajteknő
Karburátor: KEIHIN FCR-MX39H/1
Kuplung típus: Olafban futó, többtárcsás
Gyújtásrendszer: CDI
Indítás Rúgás
Váltó: 5 sebességes
Hajtás: Lánc
Üzemanyagtartály-kapacitás: 7 liter
Olajtankkapacitás: 1.2 literes
Váz -
Váz: Féldupla bölcső
Első felfüggesztés: Villa
Első rugóút: 300 mm
Hátsó felfüggesztés:                         Lengőkar
Hátsó rugóút: 315 mm
Első fék: Szimpla tárcsafék, ? 250 mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsafék, ? 245 mm
Első gumiabroncs: 80/100-21 51 R
Hátsó gumiabroncs: 110/90-19 NHS
Méretek -
Hossz (mm): 2,196 mm
Szélesség (mm): 825 mm
Magasság (mm): 1,308 mm
Ülés magasság (mm): 1,002 mm
Tengelytávolság (mm): 1,494 mm
Minimum hasmagasság (mm):          376 mm
Száraz súly (kg) 99.8 kg
21107_0_1_2_yz_450_f_image_credits_-_yamaha.jpg









Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 6
Heti: 20
Havi: 17
Össz.: 40 341

Látogatottság növelés
Oldal: Yamaha
Enduro&Cross - © 2008 - 2024 - endurocross.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »