Az osztrák KTM, mely 1953-tól gyárt motorokat, főleg a krossz- és enduroversenyeken elért sikereiről vált ismertté. Korai országúti modelljei többnyire kis hengerűrtartalmú, ugyancsak osztrák gyártmányú Rotax-motorblokkal meghajtott kétüteműek voltak. 1991-ben a KTM csődbe ment a kerékpár-és hűtőgyártás vesztesége miatt, ám nem sokkal ezután az új tulajdonosok a motorkerékpár-gyártás újraindítása mellett döntöttek. Az utóbbi időkben főleg a nagy hengerűr- tartalmú, négyütemű egyhengeresek-az endurók és az 1993-ban Duke néven bemutatott kiváló, 620 cm3-es roadster-határozzák meg a cég profilját.
KTM crossmotrok
KTM 125SX
Motor | egyhengeres, kétütemű |
Lökettérfogat | 124.8 cc |
Furat x löket | 54 / 54.5 mm |
Teljesítmény | 42 Le |
Nyomaték | |
Sűrítési viszony | |
Indítás | berúgókar |
Váltó | 5 fokozatú |
Karburátor | Keihin PWK 39 |
Vezérlés | TVC |
Kenés | keverékolajozás |
Motorolaj | Motorex Cross Power 2T |
Primer áttétel | |
Szekunder áttétel | 14: 45, lánc 5/8 x 1/4 |
Váltóolaj | Motorex Gear Oil EP 80 wt, 0,7 l |
Hűtés | folyadékhűtés |
Tengelykapcsoló | hidraulikusan m?ködtetett, olajfürd?s, többtárcsás |
Gyújtás | Kokusan digital 2K-3 |
Váz | Króm és molibdén ötvözött acél |
Segédváz | Aluminium |
Kormány | változó vastagságú RENTHAL ?28 |
Első villa | WP-USD 48/?26 MA/PA |
Hátsó rugóstag | WP-PDS-központi rugóstag DA |
Rugóút elöl/hátul | 300 / 335 mm |
Első fék | tárcsafék 260 mm |
Hátsó fék | tárcsafék 220 mm |
Első/hátsó felnik | 1.6 x 2\"; 2.15 x 19 |
Első/hátsó gumik | 80/100-21\"; 100/90- |
Kipufogódob | Aluminium |
Kormány fejszög (villaszög) | 63° |
Utánfutás | 116 mm |
Tengelytáv | 1461?10mm |
Szabad magasság (terheletlen) | 390 mm |
Ülés magasság | 925 mm |
Tank kapacitás | kb. 7.5 liters |
Versenykész tömeg (üza. nélk.) |
kb. 93,6 kgs |
KTM 250SX
Motor | egyhengeres, kétütemű |
Lökettérfogat | 249 cc |
Furat x löket | 66,4 / 72 mm |
Teljesítmény | 56 Le |
Nyomaték | |
Sűrítési viszony | |
Indítás | berúgókar |
Váltó | 5 fokozatú |
Karburátor | Keihin PWK 38 S |
Vezérlés | TVC |
Kenés | keverékolajozás |
Motorolaj | |
Primer áttétel | |
Szekunder áttétel | |
Váltóolaj | Motorex Gear Oil EP 80 wt, 0,7 l |
Hűtés | folyadékhűtés |
Tengelykapcsoló | hidraulikusan m?ködtetett, olajfürd?s, többtárcsás |
Gyújtás | Kokusan digital 2K-1 |
Váz | Króm és molibdén ötvözött acél |
Segédváz | Aluminium |
Kormány | változó vastagságú RENTHAL ?28 |
Első villa | WP-USD 48 MA/PA |
Hátsó rugóstag | WP-PDS-központi rugóstag DA |
Rugóút elöl/hátul | 300 / 335 mm |
Első fék | tárcsafék 260 mm |
Hátsó fék | tárcsafék 220 mm |
Első/hátsó felnik | 1,6 x 21\"; 2,15 x 19 |
Első/hátsó gumik | 80/100-21\"; 110/90-19 |
Meghajtás áttétele | |
Akkumulátor | |
Kipufogódob | Aluminium |
Kormány fejszög (villaszög) | 63° |
Utánfutás | 116 mm |
Tengelytáv | 1475?10mm |
Szabad magasság (terheletlen) | 385 mm |
Ülés magasság | 925 mm |
Tank kapacitás | kb. 7,5 liters |
Versenykész tömeg (üza. nélk.) | kb. 97,2 kgs |
KTM 250SX-F
Motor | egyhengeres, kétütemű | ||
Lökettérfogat | 249 cc | ||
Furat x löket | 66,4 / 72 mm | ||
Teljesítmény | |||
Nyomaték | |||
Sűrítési viszony | |||
Indítás | berúgókar | ||
Váltó | 5 fokozatú | ||
Karburátor | Keihin PWK 38 S | ||
Vezérlés | TVC | ||
Kenés | keverékolajozás | ||
Motorolaj | |||
Primer áttétel | |||
Szekunder áttétel | |||
Váltóolaj | Motorex Gear Oil EP 80 wt, 0,7 l | ||
Hűtés | folyadékhűtés | ||
Tengelykapcsoló | hidraulikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás | ||
|
|
||
Váz | Króm és molibdén ötvözött acél | ||
Segédváz | Aluminium | ||
Kormány | változó vastagságú RENTHAL ?28 | ||
|
|
||
Hátsó rugóstag | WP-PDS-központi rugóstag DA | ||
Rugóút elöl/hátul | 300 / 335 mm | ||
Első fék |
tárcsafék 260 mm |
KTM 520 SX
Motor: egyhengeres, négyütemű
Hengerűrtartalom: 510.4 ccm
Furat x löket: 95 x 72 mm
Kompresszió: 11:1
Indítás: berugókar
Benzin: 92+ oktánszámú
Karburátor: Keihin MX FCR 39
Vezérlés: Hengerenként négy szelepes, szimpla vezérműtengelyes
Motorolaj: 10w-40
Primer hajtás áttétel: 33:76
Hajtó lánc: X-ringes 5/8 x 1/4" 520 VM
Hűtés: Vízhűtés
Kuplung: hidraulikus
Gyújtás: Kokusan Digital 4K-3A
Gyújtógyertya: NGK CR8 EK
Váz: króm-molibdén
Lengővilla: alumínum
Kormány: Kónuszos Magura
Első teleszkóp: WP-USD 48 MA DA
Hátsó teleszkóp: WP-PDS-lengéscsillapító
Rugóút elől/hátul: 295 mm / 320 mm
Első fék: 260 mm-es tárcsa
Hátsó fék: 220 mm-es tárcsa
Első/Hátsó felni: 1.6 x 21"; 2.15 x 19" Excel
Első/Hátsó gumi: 80/100-21"; 110/90-19"
Hajtólánc áttétel: 14:48
Elsővilla dőlésszög: 26.5º
Utánfutás: 112 mm
Tengelytáv: 1,481 mm
Hasmagasság: 380 mm
Ülésmagasság: 925 mm
Tank űrtartalom: 7 liter